DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Hareketli Grafik Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MGT 207
Güz
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin metin, görüntü, ses ve canlandırmalarının çeşitli iletişim ortamlarında kullanılmasını öğrenmesi, yaratıcı tasarımlar için ders saatlerinde ve projelerde uygulamalı grup/bireysel çalışmalar düzenlenmesi, hareketli grafik uygulama programlarını temel düzeyde öğrenmesi ve farklı şekillerde hareketli görseller hazırlayabilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hareketli ve etkileşimli medyanın önemini kavrayabilecek
  • Hareketli ve etkileşimli medyanın temel tekniklerini kullanabilecek
  • Yaratıcı düşünce ve fikirleri uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda karar verebilecek
  • Hareketli görsel oluşturabilir ve editing yapabilecek
  • Bir projenin fikrinden son icraya kadar olan sürecini tasarlayabilecek
Ders Tanımı Hareketli grafik tasarımı
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Çeşitli mecralardan örnek videoların araştırılması
2 Hareketli Grafik Tasarımına Giriş / Sayısal Ses Sayısal Video Grafik ve Animasyon Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma Bölüm:1
3 Tartışma: Proje 1 / Tasarım Aşamaları / Storyboard Oluşturma Proje 1 ve 2 için gerekli malzemelerin toplanması
4 Proje 1: Storyboard Oluşturma + Adobe Premiere Pro Giriş ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:1
5 Proje 1 Teslim / Proje 2 Tasarım Aşamaları Uygulama
6 Adobe Premiere Pro’ya giriş / Uygulama 1 / Proje 2 tasarım süreci ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:2
7 Adobe Premiere Pro’ya giriş / Uygulama 2 / Proje 2 tasarım süreci ADOBE PREMİERE PRO CC Ümit Tunç Bölüm:3
8 Proje 2 tasarım süreci Uygulama
9 Proje 2 Teslim / Proje 3 Tasarım Aşamaları Uygulama
10 Adobe After Effects Giriş / Uygulama 3 / Proje 3 tasarım süreci AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:1
11 Adobe After Effects Giriş / Uygulama 4 / Proje 3 tasarım süreci AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:2
12 Proje 3 tasarım süreci Uygulama
13 Proje 3 tasarım Süreci Uygulama
14 Proje 3 Teslim / Sunum & Sınıf içi değerlendirme Sunum
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi
Ders Kitabı

Grafik ve Animasyon
Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma
ISBN 9789750221545

AFTER EFFECTS CS6 AND CC
Yağızalp Akarsu
ISBN 6055201272
 
ADOBE PREMİERE PRO CC
Ümit Tunç
ISBN: 9786055201456
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
3
75
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
3
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
99

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak

X
2

Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek

X
3

Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak.

X
4

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak.

X
5

Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek.

X
6

Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak.

X
7

Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak.

X
8

Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak.

X
9

Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest